Eetdagboekje januari 2019

Daar is ie dan; het eerste eetdagboekje van 2019! Er zullen er vast nog velen volgen dit jaar omdat ik weet dat jullie de eetdagboekjes graag lezen en ik zelf ook altijd erg nieuwsgierig ben naar hoe anderen eten. Ik ben pescotariër, eet niet volgens een bepaald voedingsschema, tel geen calorieën en weeg mijn eten niet af. Mijn doel is juist om wat losser en meer op gevoel te gaan eten! Dit is soms nog best lastig omdat ik door het fanatieke sporten behoorlijk veel voeding nodig heb op een dag. Vaak moet ik dus wel meer eten dan dat mijn lichaam aangeeft. Ook probeer ik boven mijn onderhoud te eten. Ik neem jullie vandaag mee in mijn voeding van afgelopen vrijdag. Dit was voor mij een rustdag waarop ik dus niet trainde en best veel thuis ben geweest. Ik hoop dat jullie uit deze blog wat inspiratie of motivatie kunnen halen!

Ontbijt

Het is denk ik geen verrassing meer waar ik deze dag mee begon, ik zit namelijk nog steeds in mijn Brinta-fase en kan er geen genoeg van krijgen! Rond 9:30 was ik weer binnen na een wandeling met de hondjes en maakte ik mijn ontbijtje waar ik ruim 300 milliliter halfvolle melk, zo’n 60 gram Brinta en een paar flavourdrops in de smaak white-chocolate voor gebruikte. Ik moet zeggen dat ik nog een beetje moet wennen aan de smaak van deze flavour drops en dat ik tot nu toe de cookies variant lekkerder vind! Ik dronk een grote beker sterrenmunt thee.

brintaa

Lunch

Na mijn ontbijt vertrok ik naar de sportschool, niet om zelf te sporten maar om stage te lopen in de fitness. Ik ben al een tijdje klaar met mijn opleiding en hoef in principe helemaal geen stage te lopen maar ik vind het belangrijk en waardevol om in de praktijk nog wat extra bij te leren. Tegen half 2 kwam ik thuis en maakte ik snel mijn lunch want ik had trek! Ik at 150 gram Lindahls Kvarg in de smaak perzik-passievrucht en 3 ontbijtcrackers van Bolletje waarvan ik er eentje belegde met pindakaas en de andere 2 met Rinse appelstroop. Hierna had ik zin in wat zoets en snoepte ik een aantal suikervrije dropjes van Klene.

lunchh

Tussendoortje 1

Na de lunch ging ik met mijn moeder gezellig even met de hondjes naar het bos en daarna zijn we in Alkmaar nog even snel naar een winkeltje gegaan om mijn verzameling scrunchies uit te breiden. Tegen half 4 kwamen we weer thuis en had ik best trek! Ik at 5 café noir koekjes en dronk een cappuccino.

picc

Tussendoortje 2

Om 16:15 drink ik een grote beker verse gemberthee en hierbij snoep ik weer wat dropjes, ik denk een stuk of 8.

Tussendoortje 3

Tegen half 6 heb ik weer trek en eet ik een bakje met worteltjes, komkommer, tomaatjes en paprika. Hierbij drink ik een glas Pepsi Max met ijsklontjes. Ik dronk altijd Cola Zero maar vind deze Pepsi variant nu ook wel erg lekker. 🙂

groen

Avondeten

Net voor het eten besloot ik nog even een yoga video op Youtube van een kwartiertje te volgen waarbij vooral veel stretches voorbij komen. Iets na 18:30 was ik klaar en kon ik gelijk aan tafel schuiven voor het eten. Op mijn verzoek had mijn moeder voor ons een ovenschaal gemaakt met volkoren pasta, verschillende soorten groente, pesto en geraspte 48+ kaas. Dit had ik al jarenlang niet meer gegeten omdat ik het mezelf niet toestond. Hierbij aten we een salade met honing-mosterddressing. Ik schepte 2 volle kommen op. Het was lekker en ik was best wel een beetje trots op deze voor mij grote stap! Mijn vader en zusjes aten trouwens pannenkoeken, vandaar de bus poedersuiker die op tafel staat. Ben ik de enige die al van kinds af aan helemaal geen pannenkoeken lust? 🙂
pastaa

Tussendoortje 4

Om 20:30 maakte ik een schaaltje met zo’n 500 milliliter Optimel vanille vla waar ik rijkelijk schuddebuikjes overheen strooide, een hele lekkere combinatie!
vlaa

Tussendoortje 5

Terwijl ik op televisie naar Je Zal Het Maar Hebben keek snoepte ik nog wat dropjes.

Tussendoortje 6

Rond 21:30 at ik voordat ik naar bed ging mijn laatste en tevens grootste snack van vandaag. Ik voelde me de hele dag al niet zo lekker en had totaal geen trek maar dat is voor mij geen reden om een eetmoment over te slaan, het aankomen gaat namelijk al moeilijk genoeg! Ik ga vanavond voor een Pro Bar van Body & Fit  in de smaak cookies, een bakje met normale en chocolade kruidnoten en zo’n 150 gram aan verschillende noten.
snackk

Dit was alles wat ik op deze vrijdag at. Vroeger at ik op een rustdag een stuk minder dan op een trainingsdag maar tegenwoordig lukt het me steeds beter om dat los te laten. Om van eerdere trainingen te kunnen herstellen is het op een rustdag net zo belangrijk om genoeg binnen te krijgen! Ondanks dat ik al een hele tijd geen calorieën meer tel probeer ik er wel voor te zorgen dat ik op een dag grofweg zo’n 3500 kcal binnenkrijg, dat is vandaag volgens mij ook wel gelukt. Voor veel van jullie zal dit waarschijnlijk overkomen als veel maar iedereen is natuurlijk anders. Laat me vooral weten wat jij op een dag zoal eet!

Liefs, Yfke ♥


2 reacties op ‘Eetdagboekje januari 2019

  1. Hee Yfke!
    Ik vind het helemaal niet veel lijken hoor. Ik vind het juist fijn om eens een echt eetdagboek te zien van iemand. Gewoon een dag waarbij er eens niet gefocused wordt op afvallen of weinig eten etc.
    Gewoon waarbij je uitdagingen aangaat en ook zegt dat je het moeilijk vindt, vind ik heel dapper en sterk van je!
    Verder wilde ik vragen of je het niet makkelijker zou vinden om je ontbijt groter te maken inplaats van ’s avonds nog zoveel moeten? Hihi dit vroeg ik me af haha 🙂
    Je bent goed bezig!
    Liefs, Kimberley

    Like

    1. Wat een lieve reactie!! ❤ Ten opzichte van een jaar geleden heb ik mijn ontbijt al véél groter gemaakt maar het is zeker een idee! Al ben ik ook gewend aan de grote snacks ’s avonds en gaat dat prima. Ik heb al behoorlijk veel Brinta en heb niet echt behoefte aan een grotere hoeveelheid daarvan. Misschien iets eraan toevoegen? Suggesties zijn welkom 😘

      Like

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s