’s Ochtends sporten: zo kom je wél je bed uit!

Elke zondagochtend gaat mijn wekker om 7:30. Ik rol dan gelijk mijn bed uit, trek mijn sportkleding aan, eet even wat en stap dan met mijn vader in de auto om te gaan sporten. In de zomermaanden is dit goed te doen maar nu het ’s ochtends steeds donkerder en kouder wordt ligt de drempel om je bed uit te komen een stuk hoger. Het lijkt misschien heel verleidelijk om het sporten over te slaan en die tijd te gebruiken om langer in bed te blijven liggen. Uit onderzoek blijkt echter dat ’s ochtends sporten hartstikke goed voor je is en dat je hier nog de hele dag van kunt profiteren. Ook ik heb echt niet elke zondagochtend gelijk zin om te gaan sporten maar als ik eenmaal bezig ben vind ik het altijd heerlijk. Er is geen lekkerder begin van je dag! In deze blog geef ik jullie een aantal tips om wat makkelijker je dag direct te beginnen met sporten. 

1. Ga wat eerder slapen

Deze tip spreekt denk ik wel voor zich. Als je ’s ochtends genoeg energie wil hebben om te trainen zul je er echt op moeten letten dat je op tijd in je bed ligt ’s avonds! Als je je bij het wakker worden uitgerust voelt is het een stuk makkelijker om je bed uit te komen.

2. Zorg dat je al sportspullen klaarliggen

De avond van te voren pak ik altijd alvast mijn sporttas in en leg ik mijn sportkleding klaar. Als je benieuwd bent naar wat ik dan zoal in mijn sporttas verzamel kun je deze blog lezen.  Hierdoor hoef ik ’s ochtends een stuk minder te doen en bespaar ik tijd!

3. Spring direct je bed uit

Hoe langer je na het afgaan van je wekker blijft liggen hoe moeilijker het wordt om eruit te komen! Je hoeft eigenlijk maar één beweging te maken en dan kun je je dag beginnen. Dat rechtop zitten moet kunnen lukken toch?! 😉

4. Zet gelijk je favoriete muziek aan

Muziek kan je stemming behoorlijk beïnvloeden. Zet ’s ochtends dus vooral meteen je favoriete feel good Spotify muzieklijst op en je zult zien dat je je gelijk een stuk energieker voelt!

5. Sport samen

Zelf train ik altijd het liefst alleen maar het kan fijn zijn om samen met iemand anders te sporten. Naast dat het gezellig is is het ook handig. Jullie kunnen elkaar motiveren en bovendien  laat je je sportmaatje ’s ochtends natuurlijk niet in de steek.

6. Denk aan het gevoel na je training

Heb je ooit iemand horen zeggen dat hij of zij spijt had van zijn workout? Nee, ik ook niet. Achteraf zul je jezelf dankbaar zijn dat je voor het sporten vroeg bent opgestaan. Je zult je gegarandeerd de hele dag nog voldaan, trots en energiek voelen! Probeer ’s ochtends als je aan het twijfelen bent of je wel of niet zult gaan sporten te denken aan het goede gevoel dat het je oplevert.

kl1.jpg

Succes! Sport jij regelmatig ’s ochtends vroeg?

Liefs, Yfke ♥


Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s