Welke supplementen gebruik ik?

Tegenwoordig lijken supplementen steeds normaler te worden. Zeker op Instagram zie je bijna niemand meer sporten zonder Pre-Workout drankjes en BCAA’s. Er worden allerlei supplementen aangeboden met vele gezondheidsclaims.

 Het lijkt misschien het beste om maar gewoon alle pilletjes te slikken maar dit ligt jammer genoeg toch wat ingewikkelder en is voor iedereen anders. Ik kan jullie dan ook geen optimaal algemeen advies geven. Wel wil ik in deze blog delen welke supplementen ik zelf dagelijks gebruik en waarom! 

  • Magnesium

    Magnesium is één van de belangrijkste mineralen voor ons lichaam. Doordat landbouwgrond is verarmd zit onder andere magnesium ook een stuk minder in onze voeding dan vroeger. Magnesium draagt onder andere bij aan de opbouw en ontspanning van spieren, voor mij als fanatieke sporter zeker belangrijk! Ik slik dagelijks maar de helft van de aanbevolen dosis omdat noten ook veel magnesium bevatten en ik die elke dag meer dan voldoende binnen krijg. Ik gebruik de pillen dus echt ter ondersteuning.

  • Visolie

    Ik eet inmiddels al ruim 8 jaar lang geen vlees meer. Tegenwoordig probeer ik ook met het eten van vis te minderen. Omdat ik zeker niet elke week aan de aanbevolen hoeveelheid van 1 portie vette vis per week kom slik ik dagelijks één visolie capsule. Omega 3 vetzuren zijn de werkzame stoffen hierin en zijn om talloze redenen onmisbaar voor het functioneren van je lichaam. Ook van visolie neem ik bewust de helft van de aanbevolen dosis omdat noten ook nog eens veel omega 3 vetzuren bevatten.

    thumbnail_Facetune-201810141845178459736056623

  • Vitamine D

    In de zomermaanden maak je met behulp van zonlicht genoeg vitamine D. In de wintermaanden zou je in principe ook nog genoeg vitamine D uit zonlicht en je voeding moeten kunnen halen maar toch lopen veel mensen in deze maanden tegenwoordig een tekort op. Als de letter r weer in de maand zit begin ik voor de zekerheid weer met het dagelijks slikken van 10 microgram vitamine D. Deze dosis kan in geen geval kwaad!

  • Melatonine

    Door slaapproblemen heb ik de afgelopen jaren dagelijks gebruik gemaakt van melatonine. Dit is een lichaamseigen stof die helpt bij het in slaap vallen. Tegenwoordig gaat het beter en ik ben dan ook flink aan het afbouwen. Ik hoop over een tijdje weer zonder te kunnen!

  • Eiwitrepen

    Sinds ik veel aan krachttraining doe eet ik graag regelmatig een eiwitreep. Ik vind ze heel lekker en je kunt ze makkelijk in je sporttas gooien voor na een training! Je hebt eiwitrepen absoluut niet per se nodig, je kunt uit normale voeding ook voldoende eiwitten halen. In deze blog zie je mijn favoriete repen voorbij komen.

20180620_133200

Dit zijn alle supplementen die ik op dit moment gebruik. Gebruik jij supplementen? En zo ja, welke? Ik ben benieuwd!

Liefs, Yfke ♥


Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s