Eetdagboekje september 2018

Het is al weer een tijdje geleden dat er een eetdagboekje online kwam. Dat was een vakantie-editie die je hier terug kan lezen. Ondertussen ben ik al behoorlijk wat weken weer in Nederland en vond ik het de hoogste tijd voor een nieuw eetdagboekje. 
Als je mijn vorige eetdagboekjes hebt gelezen zul je wellicht behoorlijk wat overeenkomsten zien maar ook zijn er een paar dingen anders! Inmiddels ben ik in een volgende fase van mijn therapie beland en dit betekent dat ik wekelijks behoorlijk wat uitdagingen aan moet gaan. Ik heb een lange lijst van producten die ik spannend vind opgesteld en ben die langzaam maar zeker weer aan het eten. Het is apart om sommige producten voor het eerst in jaren weer eens te proberen. Sommige dingen zijn een stuk lekkerder dan in mijn herinnering, andere dingen vallen tegen. In deze blog deel ik al mijn voeding van afgelopen woensdag met jullie!

Pre-workout tussendoortje 1

Deze woensdag had ik mijn 2e hardlooptraining voor de Dam tot Damloop gepland staan. Ik heb de afgelopen maanden een behoorlijke hardloopdip gehad en van mijn streven om goed voor deze 16 km te trainen is niks terecht gekomen. Ik wilde de run van vandaag als test gebruiken om te zien of ik de Dam tot Damloop ‘ongetraind’ zal rennen of niet. Jammer genoeg sliep ik deze nacht heel slecht en heb ik op 2 uurtjes na de uren op de klok voorbij zien kruipen, desondanks besloot ik ervoor te gaan. Mijn moeder ging vandaag met me mee op de fiets voor de mentale steun, heel helpend en gezellig! Voordat we samen de deur uitgingen at ik om 8:15 nog even snel een appel met kaneel. Ik had echt nog geen trek maar wilde toch wat binnen hebben voor het rennen om een energiedip te voorkomen!

Ontbijt

Tegen verwachting in ging de run eigenlijk best goed, het werden 14 kilometers waarbij ik 2 pauzes hield. Eenmaal thuis begon ik de ‘runner’s high’ flink te voelen, ik was heel blij en voelde me onoverwinnelijk. 🙂 Om 10:30 at ik mijn ontbijt bestaande uit 250 gram Campina volle naturel kwark en 40-50 gram Bolletje ontbijtgranen in de variant zonnebloem- en pompoenpitten. Hierbij dronk ik een grote beker sterrenmunt thee, zeker mijn favoriet! Met dit ontbijt kan ik altijd wel een aantal uren vooruit.

thumbnail_IMG_4152-01

Tussendoortje 2

Rond 11:30 was het tijd voor mijn eerste uitdaging van vandaag; een glas sinaasappelsap. Het was de 2e keer dat ik dit oefende en gelukkig vond ik het deze keer minder spannend en lekkerder dan vorige keer!
thumbnail_IMG_4170-01

Lunch

Het onoverwinnelijke gevoel dat ik aan mijn run overhield bleef ik de hele dag houden en daar heb ik goed gebruik van gemaakt! Bij mijn lunch besloot ik in een impuls om nog 2 uitdagingen te doen. Ondanks dat ik eigenlijk nog geen trek had nam ik om 13:15 een grote kom pompoensoep en daarbij at ik 2 crackers, één met Surinaamse eiersalade en de ander met baba anoesch. De soep was heerlijk maar de eiersalade beviel minder goed, desondanks zal ik ook dat nog een aantal keer oefenen.

thumbnail_IMG_4161-01.jpg

Tussendoortje 3

Na de lunch nam ik de Fitness Instructeur A studiestof voor de eerste lesdag door. Om 14:00 dronk ik een groot glas Optimel drinkyoghurt in de smaak mango-passievrucht. Hierbij snoepte ik een paar zuurtjes. Het drinken van drankjes met calorieën kan handig zijn als je het lastig vindt om dagelijks genoeg energie binnen te krijgen!

thumbnail_IMG_4179-01.jpg

Tussendoortje 4

Rond 15:00 dronk ik zoals vrijwel elke middag gezellig met mijn moeder cappuccino, hierbij at ik als uitdaging 2 Digestive koekjes van Verkade. Wisten jullie dat de koekjes van Verkade binnenkort McVities gaan heten? Ik vind Verkade een stuk beter klinken!

thumbnail_IMG_4308-01.jpg

Tussendoortje 5

Om 17:15 was ik even klaar met het doornemen van de studiestof en nam ik een pauze. Ik plofte neer op de bank om even een video op YouTube te kijken. Hierbij at ik een bakje met worteltjes, komkommer, augurk en paprika. Ik dronk een glas cola zero, de ijsklontjes maakten het helemaal af. Ik kies er bewust voor om drankjes als cola en sinaasappelsap met een rietje te drinken om zo mijn tanden een beetje te sparen!

thumbnail_IMG_4173-02

Avondeten

Om 18:45 k0n ik aanschuiven voor het avondeten; rode curry met garnalen en veel groente met daarbij rijst. Ik at 2 volle komen met curry en rijst en vulde daarna nog een halve kom met alleen de currysaus. Net zoals bij pasta vind ik de saus altijd het lekkerste deel van de maaltijd, herkenbaar? Ondanks dat ik best goed tegen pittig eten kan was deze curry nét iets te veel van het goede. Na het eten had ik het gevoel dat mijn hele slokdarm in de fik stond. 😉

Tussendoortje 6

Om 20:30 at ik een hele bak Lindahls Kvarg in de smaak vanille met druiven. Als topping gebruikte ik wat Whey Protein Balls van Body & Fit, dit zijn een soort eiwitrijke Maltesers! Het is al met al een flinke bak maar vergis je niet, ik heb m altijd binnen 5 minuten helemaal op. 🙂 Deze foto komt trouwens uit een eerder eetdagboekje, het werd alweer sneller donker dan ik had verwacht en de foto’s die ik had gemaakt waren daardoor niet zo scherp als ik zou willen.
thumbnail_PicsArt_06-25-11.59.37

Tussendoortje 7

Tijdens het TV kijken snoepte ik nog een paar dropjes en dronk ik een kopje thee, weer in de smaak sterrenmunt trouwens want daar kan ik al jaren geen genoeg van krijgen. 🙂

Tussendoortje 8

Ik eindig elke dag met een vrij grote snack. Hierna zit ik meestal erg vol maar kan ik in ieder geval lekker naar bed en hoef ik niet meer met een volle buik rond te lopen. Om 21:20 eet ik 2 stukken 90% Lindt chocola, een Body & Fit Smartbar Crunchy in de smaak White Chocolate-Cookies en een bakje met mijn favoriete notenmix van 150 gram. Hierbij dronk ik nog een grote beker warme, opgeschuimde melk.
thumbnail_IMG_4176-01

Dit was alles wat ik at deze woensdag! Ik eet trouwens niet volgens een bepaald eetschema, tel geen calorieën en weeg mijn eten niet af. Mijn doel is juist om wat losser en meer op gevoel te gaan eten. Wel is mijn doel om op een dag zo’n 3500-4000 kcal binnen krijgen en dat is vandaag volgens mij ook gelukt. Voor veel van jullie zal dit waarschijnlijk overkomen als een behoorlijk grote hoeveelheid eten maar iedereen is anders en mijn lichaam heeft dit kennelijk nodig. Het was voor mij een goede dag waarin ik lekker trainde en veel uitdagingen aanging! Laat me vooral weten wat jij op een dag zoal eet.

Liefs, Yfke ♥


Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s