Vakantie eetdagboekje augustus 2018

Vandaag is alweer de laatste dag van mijn vakantie in Portugal. Aan het begin van de vakantie hebben we een aantal dagen in Lissabon doorgebracht en nu zitten we al bijna 2 weken in een huis op zo’n 45 minuten rijden van de stad. Doordat we nu weer meer ‘thuis’ aan het relaxen zijn in plaats van de hele dag de stad te verkennen kunnen we ook weer zelf ons eten bereiden. Hier ben ik zelf erg blij mee, buiten de deur eten levert voor mij namelijk best wat spanning op. In deze blog kun je hier meer over lezen. In het begin was het best even zoeken in de supermarkten naar vervangingen voor producten die ik in Nederland graag eet. Ik kijk erg uit naar het eten van thuis maar het is me toch best aardig gelukt om de afgelopen weken ook goed door te komen. Vandaag deel ik alles wat ik afgelopen dinsdag at met jullie. Als je mijn vorige eetdagboekje hebt gelezen zul je wellicht behoorlijk wat overeenkomsten zien maar ook zijn er een paar dingen anders, ik ging onder andere een spannende uitdaging aan! Ik hoop dat jullie uit deze blog wat inspiratie kunnen halen.

 

Pre-workout snack

Voordat ik ging trainen at ik om 8:00 een Pink Lady appeltje. Ik had nog geen trek zo vlak na het opstaan maar wilde een energiedip bij mijn workout voorkomen. Van veel mensen hoor ik dat ze fan zijn van Pink Lady appels maar ik kan zelf niet wachten tot ik thuis weer lekkere Jazz appeltjes kan eten. Wat is jouw favoriete soort? 🙂

Ontbijt

Na mijn upperbody training eet ik om 10:30 2 bakjes met 150 gram kwark van Lindahls Kvarg, één in de smaak framboos en de ander naturel. Ze verkopen hier in Portugal bijna alleen maar kleine porties kwark en yoghurt, erg onhandig en ook niet zo duurzaam! Wel was ik allang blij dat ze hier Lindahls Kvarg verkochten, dat is in Nederland namelijk mijn favoriete merk. Over de kwark strooide ik Bolletje ontbijtgranen die ik van thuis had meegenomen en omdat deze nu op was vulde ik het aan met wat noten cruesli van Quaker. Hierbij dronk ik 2 glazen thee. Verder drink ik gedurende de hele dag ook veel water maar dit neem ik niet op in dit eetdagboekje.

thumbnail_IMG_4131-01

Tussendoortje 1

Om 11:30 drink ik een glas yoghurtdrink van Lindahls Kvarg in de smaak perzik-passievrucht. Ik drink dit omdat ik het lekker vind maar ook om zo wat makkelijker genoeg calorieën op een dag binnen te krijgen.

thumbnail_IMG_4135-01

Lunch

Rond een uur of 13:00 begin ik aan mijn lunch bestaande uit 3 crackers met gerookte zalm, tomaatjes en komkommer. Hierna schep ik mijn bord nog 2 keer vol met vers fruit, vandaag hebben we ananas en meloen. Echt heerlijk! Nu mijn buik lekker gevuld is trek ik mijn sneakers aan om een wandeling te maken terwijl ik luister naar een podcast. Ik vind het fijn om zo even buiten en alleen te zijn.

Tussendoortje 2

In de middag zijn we met de auto naar het stadje Sétubal gegaan. Nu het hier eindelijk even niet meer 40° is hebben we weer wat meer puf om wat te ondernemen. Na wat rondgelopen te hebben strijken we rond 15:30 neer op een terrasje. Hoewel ik eigenlijk een eiwitreep had meegenomen besloot ik deze niet te eten en in plaats daarvan een voor mij grote stap te nemen. Ik bestelde een ijsje, de laatste keer dat ik dit gedaan heb kan ik mij niet eens meer herinneren.. Dat de rest van het gezin geen ijsje nam maakte het nog net even wat uitdagender. Ik kan ook niet zeggen dat ik ook maar enigszins van mijn Solero genoten heb maar ik heb het in ieder geval wél gedaan. De spanning liep hierna jammer genoeg toch nog wel hoog op waardoor ik me die middag verder zowel mentaal als lichamelijk niet zo goed voelde.

20180807_152706-01

Tussendoortje 3

Als we rond 17:15 thuiskomen heb ik toch best wel weer trek en maak ik voor mezelf een schaaltje met wortel, komkommer, paprika, tomaatjes, peper en een beetje zout. Hierbij dronk ik een glas Cola Zero met ijsklontjes. Een ijskoude cola kan ik met deze warmte echt waarderen!

thumbnail_20180807_192605-01

Avondeten

Na nog even een verkoelende duik in het zwembad genomen te hebben kon ik om 18:45 aanschuiven voor het eten. We aten tonijn van de BBQ, gekookte wortels, spitskool met kerrie, courgette en paprika van de BBQ, een broodje en hierbij at ik zoals bijna elke avond ketchup. Ik at 1 bolletje maar schepte van de rest nog 2 volle borden op. Na het eten zat ik helemaal vol, het was erg lekker! De afgelopen weken heb ik meer vis gegeten dan normaal doordat ze hier in Portugal jammer genoeg op lang houdbare tofu na geen vleesvervangers verkopen..

thumbnail_20180807_192805-01

Tussendoortje 4

Om 20:30 eet ik 500 gram magere yoghurt met daarin druiven. Als topping gebruik ik ter vervanging van mijn geliefde schuddebuikjes de noten cruesli van Quaker, ik vind het altijd lekker om wat knapperigs in mijn yoghurt te hebben!

thumbnail_IMG_4124-01

Tussendoortje 5

Rond 21:15 eet ik mijn laatste (op wat zuurtjes na) en ook wel grootste snack van de dag bestaande uit een zak(je) van 150 gram ongezouten cashewnoten, 2 stukken pure chocola van Lindt en een Body & Fit Smartbar Crunchy in de smaak chocolate caramel. Hierbij drink ik weer een glas Lindahls Kvarg yoghurtdrink, dit keer in de smaak aardbei.

thumbnail_IMG_4137-01.jpg

Tussendoortje 6

Totdat ik naar bed ging snoepte ik nog van een paar zuurtjes.

thumbnail_20180807_193948-01

Dit was alles wat ik at deze dinsdag op vakantie. Ik volg trouwens geen eetlijst en tel geen calorieën. Wel weet ik dat ik op een dag zo’n 3500 kcal binnen moet krijgen en dat is vandaag volgens mij ook ongeveer gelukt. Voor veel van jullie zal dit waarschijnlijk overkomen als erg veel maar iedereen is anders en mijn lichaam heeft dit blijkbaar nodig. Laat me vooral weten wat jij op een dag zoal eet!

Liefs, Yfke ♥


3 reacties op ‘Vakantie eetdagboekje augustus 2018

  1. Meis, ik vind dit helemaal niet overkomen als erg veel. Tot snack 5 vond ik het zelfs erg weinig! Met de hoeveelheid die je sport, met wat je doet op vakantie, en het is allemaal heel gezond. Goed van je ijsje, maar dat is ‘niet eens’ een volwaardig tussendoortje! No need to be anxious! Waterijsjes zullen nooit effect hebben op je!! Maar goed dat je de uitdaging bent aangegaan. Ik herken zoveel van mezelf toen ik zelf nog een eetstoornis had in wat je eet etc. Meenemen van voedsel, allemaal veilige keuzes, elke dag sporten. Ik gun je zo om gewoon te pakken waar jij echt zin in hebt en je lichaam ook rustdagen te geven! In deze dag ben je al ongeveer 3 x aan het sporten op een dag! Bij mijzelf was het zo dat ik ervan overtuigd was dat ik heel graag wilde sporten, toen ik aan het eind van herstel kwam bleek dat ik dat niet wilde, maar mijn es om zo strak te zijn. En ik wilde niet meer altijd op mijn eten te hoeven letten en te moeten sporten om strak te zijn, dan maar niet strak en lekker van alles genieten🙂. Ik ben benieuwd hoe jij aankijkt tegen de dingen die ik gezegd heb. Geniet van je laatste dagje!

    Like

    1. Hi Charlotte, ik weet dat zo’n ijsje niets doet en ben ook absoluut niet bang om van zoiets kleins aan te komen. Het was vooral spannend omdat ik het zo lang niet gedaan heb denk ik. Verder vind ik wat ik eet ook niet super veel, ik ben het namelijk gewend. Ik zei het er alleen even bij omdat ik vaak om me heen zie dat mensen vaak verbaasd zijn over wat ik allemaal eet op een dag. Ik wil nog even benadrukken dat ik weet hoe belangrijk rust is en minimaal 1 dag per week niet sport. Verder sport ik ook nooit meer dan 1 keer op een dag, deze dinsdag heb ik alleen ’s ochtends een uur getraind. Het zwemmen wat ik noemde was alleen 1 keer erin springen om even af te koelen 😉. Ik ben mijn hele leven al erg sportief en heb ook nooit echt andere hobby’s gehad maar we gaan dit bij therapie natuurlijk wel ook bespreken! Dankjewel voor je uitgebreide reactie 😘❤

      Like

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s