Sportdagboekje juli 2018

Krachttrainen, hardlopen en kickboksen doe ik bijna elke week wel. Toch verschillen mijn trainingen van week tot week. Elke week heb ik immers andere dingen op de planning staan waar ik het sporten omheen probeer te puzzelen. Het leek me leuk om jullie een kijkje in mijn sportweek te geven, ter motivatie of inspiratie. Dit is alweer mijn tweede sportdagboekje waarin ik al mijn workouts van afgelopen week op een rijtje zet. Lees en kijk je mee?

Maandag: Kickboksen

Omdat ik een afspraak in Amsterdam had ben ik in de ochtend niet met mijn moeder meegegaan naar de Total Body Workout. Wel heb ik naar het station gefietst en later weer terug. De combinatie van reizen en therapie vind ik altijd best zwaar. Deze middag begon ook de sale van Gymshark. Onze wifi viel thuis precies uit op het moment dat ik een setje wilde afrekenen, wat behoorlijk wat stress opleverde.  De top die ik op het oog had was daarna jammer genoeg dan ook uitverkocht.. Al met al was ik behoorlijk gaar maar gelukkig kon ik me bij kickboksen even lekker gedachteloos uitleven.

Voor de les fietste ik een kwartiertje als warming-up. Vandaag begonnen we de les met kickboksen op de zak maar gingen we daarna vrij snel naar buiten door de hitte en benauwdheid binnen. We hebben in het zonnetje op elkaar techniek geoefend en een circuitje van oefeningen gedaan, daarbij liep mijn hartslag hoog op! We eindigden de les met een combinatie van intervallen waarbij je jezelf helemaal leeg moest slaan op de zak en buikspieroefeningen. Na de les had ik het vooral heel warm maar was ik ook voldaan. De hitte maakte het trainen er niet makkelijker op maar als je daar eenmaal een beetje aan gewend bent heeft het ook wel weer wat. Je kunt ook gelijk even aan je kleurtje werken! 😉

Screenshot_20180707-144219_Polar Flow

Dinsdag: Upperbody krachttraining

Vandaag begon mijn dag weer met therapie. Daarna fietste ik gelijk door naar de sportschool waar ik mijn hoofd lekker even kon leegmaken met een upperbody training. Als warming-up heb ik een ruim een kwartier gefietst. Vervolgens trainde ik mijn borst, rug, triceps, biceps en schouders. Na afloop wandelde ik nog eventjes uit op de loopband. Doordat mijn pas geschreven blog met sportieve doelen nog vers in mijn geheugen zat was ik bij de training gemotiveerd om mezelf lekker uit te dagen met wat extra kilootjes bij de oefeningen! Aan deze upperbody training heb ik dan ook flink wat spierpijn overgehouden, dat geeft me altijd wel een voldaan gevoel. Wat mijn sportieve doelen op dit moment precies zijn kun je hier lezen.

Screenshot_20180707-144315_Polar Flow

Woensdag: Fietstochtje + poging tot hardlopen

Vanochtend wilde ik voor het eerst sinds een lange tijd weer eens buiten hardlopen. Ik had alleen al een paar dagen wat last van mijn buik dus wist van te voren al dat er een kans was dat het niet zou lukken. Een succes werd het inderdaad niet en na 2 km stopte ik ermee. Binnenkort nog maar eens een poging wagen!

Omdat het zulk mooi weer was besloot ik ’s middags lekker in mijn eentje een stuk door de bossen en duinen te gaan fietsen. Hier heb ik zó van genoten. Ik vind het heerlijk om lekker in mijn eentje op mijn fiets te crossen met de wind in mijn haren en de zon op mijn gezicht. Na het fietsen kwam ik blij en nog vol energie weer thuis. Ik heb trouwens geen racefiets ofzo, ik doe het gewoon met mijn niet zo aerodynamische fiets. 🙂

 

Donderdag: Lowerbody krachttraining

Deze donderdag was een speciale dag want ’s middags had ik mijn diploma-uitreiking! Dit werd een behoorlijk lange en best vermoeiende zit. Het leek me daarom extra fijn om ’s ochtends nog even mijn eigen ‘rust’ momentje te nemen bij het trainen. Ik zette mijn wekker lekker vroeg en knalde er een legday training uit. Ook bij deze training werd ik door mijn opgeschreven sportieve doelen gestimuleerd bij een paar oefeninge extra gewicht toe te voegen. Zeker door een supersetje van Bulgarian Split Squats en Stiff Legged Deadlifts schoot mijn hartslag flink omhoog. Zó pittig maar na afloop voel je je zó voldaan en blij. Voor zo’n goed en energiek begin van de dag offer ik graag een uurtje slaap op.

Vrijdag: Rustdag

Vrijdagochtend had ik alweer therapie, best een pittige week dus met 3 afspraken! Ik fietste in totaal ruim 15 km daarheen en weer terug. Later op de dag ging ik nog met de hondjes naar het bos maar verder heb ik rust genomen. Ik voelde me weer niet lekker vandaag, zijn er meer mensen die zich niet fit voelden vorige week?

IMG_3504-01

Zaterdag: Cardio + Upperbody krachttraining

Mijn extra gegeten fruit, vitamine C pilletjes, paracetamol en gemberpillen hebben niet echt mogen baten want als ik wakker word voel ik me best ziek.  Ik besloot alsnog even te gaan sporten omdat ik er geen zin in had om echt de hele dag maar binnen op de bank te liggen. Wel ben ik niet gaan hardlopen, in plaats daarvan heb ik even gefietst en gewandeld. Cardio ging vandaag erg moeizaam maar het krachtgedeelte van mijn workout ging gelukkig nog best goed. Ik weet niet of het in lichamelijk opzicht slim was om te gaan sporten maar ik knapte er mentaal in ieder geval wel van op! De rest van de dag heb ik wel braaf rustig op de bank gelegen. 🙂

20180707_110358-01

Zondag

Deze ochtend werd ik gelukkig wat beter wakker. Ik nam me wel voor het bij mijn legday training nog wat rustiger aan te doen. Van dit voornemen kwam echter niet zo veel terecht. Als ik eenmaal gefocust bezig ben ga ik gewoon door. Ik fietste als warming-up weer ruim een kwartier in en heb daarna verschillende oefeningen voor mijn benen en billen gedaan. Mijn training bestond vooral uit supersetjes, hierbij neem je weinig rust en wissel je 2 verschillende oefeningen vlot af. Als jullie het leuk vinden kan ik misschien binnenkort een keer in een blog alle oefeningen die ik bij zo’n training doe op een rijtje zetten!

20180708_122019

Dit was dan alweer het eind van mijn tweede sportdagboekje! Ik hoop dat ik jullie ermee heb kunnen motiveren of inspireren! Wat voor trainingen heb jij afgelopen week gedaan?
Liefs, Yfke ♥


2 reacties op ‘Sportdagboekje juli 2018

  1. Yf wat ben jij waanzinnig goed bezig! Wat heb ik bewondering voor het harde werken wat jij doet. Kan ik nog wat van leren! Ga door met alles en blijf anderen inspireren.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s