7 tips om elke dag genoeg te drinken

De afgelopen week is de temperatuur in ons landje flink opgelopen! Om ervoor te zorgen dat we ook daadwerkelijk van dit mooie weer kunnen genieten is het belangrijk om genoeg te drinken op een dag. Zo voorkom je dat je last krijgt van vervelende hoofdpijn en zorg je ervoor dat je lichaam goed kan blijven functioneren. Het Voedingscentrum raadt aan om dagelijks 2 liter vocht binnen te krijgen. Dit vind ik best weinig en al helemaal bij hogere temperaturen zou ik je aanraden om meer dan dat tot je te nemen. Zeker als je regelmatig sport, en dus vocht verliest in de vorm van zweet, is dit heel belangrijk. Zelf drink ik elke dag makkelijk zo’n 4 liter weg! In deze blog geef ik jullie 7 tips die het eenvoudiger maken om dagelijks genoeg vocht binnen te krijgen.

  1. Drink uit een groot glas

    Door uit een groot glas te drinken krijg je elke keer dat je besluit een drankje te pakken een stuk meer vocht binnen. Als je keer op keer 250 ml i.p.v. 150 ml met een glas drinken binnen krijgt levert dat een behoorlijk groot verschil op! Ook kun je bij het sporten een extra grote bidon meenemen. Zelf heb ik namelijk ook geen zin om een bidon bij te gaan vullen als hij tijdens het trainen leeg is. Door voor een 1,5 of 2 liter bidon te gaan kun je alsmaar blijven drinken wanneer je dorst hebt!

  2. Laat je telefoon je helpen

    Waarschijnlijk heb je vrijwel de hele dag je telefoon bij je in de buurt, maak hier gebruik van! Er zijn verschillende apps beschikbaar die je erop kunnen wijzen dat het tijd is om iets te drinken of die je vochtinname bijhouden. Ook zou je simpelweg je drinkmomenten in je agenda kunnen zetten met een notificatie. Dit lijkt misschien overdreven of raar maar geef het vooral eens een kans!

  3. Vervang water soms door drankjes met een smaakje

    Ter afwisseling van gewoon water zou je natuurlijk in eerste instantie kunnen kiezen voor ongezoete thee, op zijn tijd een kopje zwarte koffie of spa rood. Dit zijn samen met water de gezondste opties. Zelf vind ik het echter ook lekker om af te wisselen met zoetere drankjes. Ik kies dan vaak voor Crystal Clear, suikervrije limonade of soms een glas light frisdrank. Deze suikervrije drankjes zijn er in heel veel varianten waardoor er voor iedereen wel een smaak tussen zit! Ondanks dat er geen suiker in deze dranken zit bevatten ze wel zoetstoffen. Wanneer je echter niet meer dan 4 glazen hiervan drink per dag kan dit echt geen kwaad!

    IMG_3552-01.jpeg

  4. Zet altijd een flesje water in het zicht

    Door altijd een flesje water  zichtbaar op je tafel of bureau te zetten binnen neem je het bewust en onbewust regelmatig waar. Dit zorgt ervoor dat je eerder geneigd bent te gaan drinken. Een ander voordeel is dat het nu ook een stukje minder moeite kost om te drinken, je hoeft er immers niet eens meer voor je stoel uit te komen!

  5. Drink je water lekker gekoeld

    Een simpele maar effectieve manier om water wat specialer te maken is door het te koelen. Je kunt je flesje of glas in de koelkast of vriezer leggen maar je kunt natuurlijk ook ijsblokjes toevoegen, voor net dat beetje extra! Met een beetje fantasie is het dan net alsof je een glas water op een terras hebt besteld. 🙂

  6. Drink bij elk eetmoment

    Het kan helpen om van elk eetmoment ook gelijk een drinkmoment te maken. Pak elke keer als je wat te eten pakt ook meteen een drankje en drink dit voor, tijdens of na het eten op.

  7. Gebruik een rietje

    Naast het feit dat rietjes voor je tanden beter zijn bij het drinken van frisdrank e.d. helpen ze je ook om meer te drinken! Als ik iets drink met een rietje slurp ik zo binnen een paar tellen het hele glas leeg. 😉 Plastic rietjes zijn alleen niet zo goed voor het milieu, je zou eventueel een herbruikbare variant aan kunnen schaffen.

Screenshot_20180704-162806_Snapseed

Dit zijn mijn 7 favoriete drink-tips. Laat me vooral weten hoe jij ervoor zorgt dat je genoeg drinkt op een dag!

Liefs, Yfke ♥

 

 

 


Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s