Mijn sportieve doelen

Meestal wordt er alleen over doelen en voornemens gesproken in december en januari, rond de jaarwisseling. Toch denk ik dat het juist goed kan zijn om er ook door het jaar heen bij stil te staan wat je wilt bereiken. Door dit op te schrijven kun je je doelen concreet maken. In deze blog zet ik voor jullie mijn  sportgerelateerde doelen van dit moment op een rijtje! Ook op andere vlakken heb ik voornemens, als jullie het leuk vinden kan ik die een andere keer in een blog voorbij laten komen.

 

  1. Crossfit uitproberen

    De laatste tijd heb ik meerdere documentaires over crossfit gezien en ook op Instagram zie ik er steeds meer over langs komen. Deze sport maakt me nieuwsgierig want ik ga vaak tot het uiterste tijdens een workout en houd van afwisseling en uitdaging. Bij crossfit motiveer je elkaar maar het is ook competitief, en dat mis ik nu soms wel. Ook hoop ik dat ik door crossfit mentaal wat sterker wordt en meer vertrouwen in mezelf krijg. Ik ben namelijk erg goed in het mezelf aanpraten dat ik moe ben en maar moet stoppen. In de buurt zijn meerdere plekken waar je aan crossfit kunt doen dus binnenkort wil ik contact opnemen met een crossfit box en dit niet langer meer laten wachten. Op een website zag ik voorbij komen dat je als je dit jaar geslaagd bent een maand lang gratis mag trainen. Zonde als ik dat aan mijn neus voorbij zou laten gaan! 🙂

  2. Mezelf blijven uitdagen in de sportschool

    Toen ik zo’n 3 weken geleden tijdens mijn upperbody training bij het bankdrukken het gewicht verlaagde sprak een man me aan. Hij vroeg me waarom ik eigenlijk het gewicht verlaagde en plaatste in één keer het dubbele gewicht van wat ik eraf had gehaald weer op de stang. En guess what? Ook dat gewicht lukt gewoon makkelijk! Door deze man zag ik weer in dat je meer kan dan je denkt. Ik ben snel geneigd om het gewicht bij oefeningen te verlagen, ik denk omdat ik er niet op vertrouw dat ik het echt red en een goede uitvoering heel belangrijk vind. Nu is het ook zeker zo dat je uitvoering goed moet zijn maar je moet soms ook de stap nemen om een oefening zwaarder te maken en jezelf uit te dagen. De komende tijd wil ik mezelf meer uitdagen en niet steeds vanzelfsprekend met dezelfde hoeveelheid gewicht trainen. Hierdoor hoop ik weer meer progressie te boeken!

    20180630_145223-01

  3. Met een hardloopschema beginnen

    Hoewel ik dol ben op hardlopen en hardloopevenementen heb ik dit het afgelopen jaar op een wat lager pitje moeten zetten. Alle runs die ik graag had willen doen vielen namelijk steeds in of vlak voor mijn toetsweken. Nu heb ik echter weer meer ruimte om het rennen op te pakken en heb ik me al voor verschillende evenementen aangemeld. Zo ben ik van plan om 23 september voor het eerst mee te doen aan de Dam tot Damloop en om 21 oktober in Amsterdam mijn eerste halve marathon te lopen. Zeker voor de halve marathon zal ik wel wat moeten trainen en daarom wil ik binnenkort beginnen met een trainingsschema! Het lijkt me leuk om dan wat betreft het hardlopen weer meer uitdaging te hebben en mezelf te verbeteren.

  4. Regelmatig stretchen

    De afgelopen weken heb ik tot mijn spijt steeds last van pijntjes in mijn knieën en schenen. Ik heb al eens eerder een langdurige knieblessure gehad en wil dit echt niet nog een keer meemaken. Door wat op internet rond te speuren werd me weer duidelijk dat stretchen super belangrijk is en dat je hier klachten mee kunt voorkomen. Ik wist dit eigenlijk al maar ik moet eerlijk zeggen dat ik wat dit betreft gewoon nogal lui ben. Ik kan me er op de een of andere manier gewoon niet toe zetten om regelmatig te rekken en strekken. Met een paar minuten per dag kom je echter al best ver en dus wil ik mezelf echt even pushen om dit toch weer op te gaan pakken. Ik ben van nature echt een onwijs stijve hark dus wat stretchen is in mijn geval echt geen overbodige luxe. 😉

  5. Weer eens windsurfen

    Het gevoel dat je hebt tijdens windsurfen is met niks anders te vergelijken. Lekker met de wind door je haren hard over het water crossen met je bord en zeil, echt genieten! Ik ben een aantal keer op surfkamp geweest en heb samen met mijn vader op Marktplaats 2 setjes bemachtigd. We zijn een aantal keer in de buurt samen gaan windsurfen maar inmiddels zijn we jammer genoeg al zo’n 2 jaar niet meer geweest. Deels komt dit door een langdurige schouderblessure van mijn vader en deels omdat het ook best wat tijd kost om alles op te tuigen en heen en weer te reizen. Toch wil ik binnenkort weer eens vaker hier tijd voor maken!

    20180604_192612

    Dit zijn mijn sportieve doelen van dit moment. Laat me vooral weten wat jij de komende tijd graag wil bereiken, op welk gebied dan ook!

    Liefs, Yfke ♥


Een reactie op “Mijn sportieve doelen

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s