Eetdagboekje juni 2018

Ruim een week geleden deelde ik al een sportdagboekje en vandaag is het de beurt aan een eetdagboekje! Zelf ben ik altijd erg nieuwsgierig naar hoe anderen eten en daarom leek het me leuk om jullie ook een keer een kijkje in mijn voeding van vorige week woensdag te geven. Ik eet niet volgens een bepaald eetschema, tel geen calorieën en weeg mijn eten niet af. Mijn doel is juist om wat losser en meer op gevoel te gaan eten. Dit is nog best lastig doordat ik behoorlijk veel voeding nodig heb op een dag. Vaak moet ik dus wel meer eten dan dat mijn lichaam aangeeft. Ook probeer ik wat boven mijn onderhoud te eten. Ik hoop dat jullie uit deze blog wat inspiratie kunnen halen!

 

Pre-workout snack

Voordat ik ging sporten at ik om 8:15 een appel met kaneel en dronk ik een groot glas verse gemberthee. Ik had totaal nog geen trek maar wilde toch wat binnen hebben voor het sporten! Mijn workout bestond vandaag trouwens uit 30 min hardlopen en 30 min fietsen.

Ontbijt

Als ik terug ben na het sporten heb ik bestwel trek! Om 10:30 eet ik mijn gebruikelijke ontbijt bestaande uit 250 gram volle kwark en zo’n 40-50 gram Bolletje ontbijtgranen. Hierbij dronk ik een grote beker thee. Tijdens het sporten en gedurende de dag drink ik ook nog water maar dit neem ik niet op in dit eetdagboekje! Ik drink zo’n 4 liter per dag in totaal.

IMG_20180610_071253_696

Tussendoortje 1

Terwijl ik aan het werk ben voor mijn blog eet ik achter de computer een paar kauwgumpjes en drink ik een groot glas Optimel drinkyoghurt limoen. Deze drinkyoghurt drink ik om wat makkelijker mijn calorieën op een dag binnen te krijgen.

Lunch

Om 13:00 begin ik aan mijn lunch bestaande uit een kom tomatensoep, een wasa volkoren cracker met gerookte zalm en wat komkommer. Ik zit eigenlijk nog erg vol na mijn ontbijt maar wil mijn lunch ook niet maar uit blijven stellen. Bij mijn lunch drink ik een groot glas Crystal Clear in de smaak citroen-passievrucht, echt erg lekker!

Tussendoortje 2

Na even met de hondjes in het bos gelopen te hebben drink ik bij thuiskomst weer een groot glas Optimel drinkyoghurt, dit keer in de smaak mango-passievrucht. De afwisseling houdt het lekker!

Tussendoortje 3

Rond 15:00 drink ik bijna elke middag gezellig met mijn moeder cappuccino, hierbij eet ik een Body & Fit smartbar in de smaak coconut. Hierna at ik nog een stuk of 6 suikervrije dropjes.Screenshot_20180627-132451_Snapseed

Tussendoortje 4

Om 17:15 neem ik zoals gewoonlijk even een momentje voor mezelf waarbij ik even een video op YouTube kijk en hierbij eet ik een bakje met worteltjes, komkommer, tomaatjes en paprika. Ik dronk een glas cola zero.

Avondeten

Als avondeten aten we vanavond geroerbakte quinoa met garnalen en veel groente. Hierbij at ik nog een salade met daarin wat tomaatjes, olijven, komkommer en bleekselderij met daarover een zelfgemaakte honing-mosterd dressing. Ik at 2 grote gevulde kommen zodat ik lekker vol zat! Het was heerlijk.

20180627_185722

Tussendoortje 5

Na het avondeten heb ik meestal zin in zoetigheid en snoep ik een aantal ricola zuurtjes en wat smintjes.

Tussendoortje 6

Om 20:30 at ik een hele bak Lindahls Kvarg in de smaak vanille met druiven. Als topping gebruikte ik wat Whey Protein Balls van Body & Fit, dit zijn een soort eiwitrijke Maltesers! Ook nu zat ik eigenlijk nog best vol van het avondeten.

thumbnail_PicsArt_06-25-11.59.37

Tussendoortje 7

Tijdens het TV kijken snoepte ik nog zo’n 10 suikervrije dropjes weg.

Tussendoortje 8

Ik eindig de dag altijd nog met een vrij grote snack. Hierna zit ik meestal erg vol maar kan ik in ieder geval lekker naar bed. Om 21:20 eet ik 2 stukken 90% Lindt chocola, een Body & Fit Clean Protein Bar in de smaak Peanutbutter en 2 bakjes vol noten, zo’n 150-200 gram. Ik maakte zelf een mix van cashewnoten, pecannoten, pistachenoten en macadamianoten. Hierbij dronk ik nog een beker warme melk.PicsArt_06-25-12.05.08

Dit was alles wat ik at deze woensdag! Ik was van plan om meerdere dagen in dit eetdagboekje op te nemen maar aangezien ik na alleen deze dag al op zo’n lange lijst uit kom houd ik het hier nu even bij. Voor veel van jullie zal dit waarschijnlijk overkomen als een behoorlijk grote hoeveelheid eten maar iedereen is anders en mijn lichaam heeft dit blijkbaar nodig. Wel wil ik proberen iets minder dropjes etc. door de dag heen te snoepen, dat is vooral voor mijn tanden natuurlijk beter. Laat me vooral weten wat jij op een dag zoal eet!

Liefs, Yfke ♥


Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s